Tottumusten muuttaminen

Tottumusten muuttaminen ei ole helppoa. Jopa sen jakaminen pienimpään mahdolliseen askeleeseen ei välttämättä riitä uuden normaalin tavan ja tavoitteen luomiseen sinulle. Olen havainnut, että sen lisäksi, että todella pienikin askel oikeaan suuntaan, se auttaa tekemään siitä rutiinin jos lisäät sen johonkin, mitä jo teet joka päivä. Tämä pätee niin huonossa ja hyvässä.

Joten jos tavoitteesi on lisätä päivittäin juomasi veden määrää, aloita vain vähällä määrällä. Ensimmäinen asia aamulla, kun odotat kahvisi keittymistä ota huikka niin aineenvaihduntasi lähtee käyntiin. Jätä vesipullosi tai vesikarahvisi täyteen ja tiskipöydälle edellisenä iltana. Pidät vain huolta että minkä määrän otatkin tavoitteeksi yritä toistaa se monena päivänä peräkkäin ainakin viikon ajan. Vesi kuitenkin pitää kropastasi huolta. Miksi et sinä? Kun siitä tulee ”tapa”, alkaa olla helppoa nauttia tarvittava vesi annos.

Yhdistä rutiinit

Tällä tavalla aloitat rutiinin samaan aikaan päivittäin ja yhdistät sen johonkin, mitä jo teet (kahvin keittäminen, lounaan valmistaminen, nettikasinot), joten mahdollisuudet vahvistaa sitä päivittäisenä tapana ovat paljon suuremmat. Pidä kiinni jokaisesta vaiheesta vähintään 2 tai 3 viikkoa ennen seuraavan lisäämistä. Se vie kauemmin tehdä niin, mutta se on tehokkaampaa.

Jos olet kuin minä ja rakastat pitää luetteloita (itse asiassa nautin vetää yli asiat, kun olen suorittanut ne!) tai tykkäät lukea uutisia , Tämä voi olla hyödyllistä sinulle. Jos pidät päivittäistä ruokalokia, huomioi uusi tapa siellä. Esimerkiksi, jos luet ateriasi, laita sana ”vesi” ennen aamiaisen luetteloa. Sitten kun juot vettä, laita K kyllä ​​(tai E ei, jos et) tai vain vedä yli tai pistä siihen hyväksytty merkki. Näin voit nähdä edistymisesi ja seurata tietyn ajan. Sitten tiedät myös, milloin on aika lisätä seuraava askel.

Jos joku pitää sinut vastuullisena, on erittäin hyödyllistä vahvistaa uutta käyttäytymistä. Tämä on yksi tärkeimmistä tehtävistä, joita minulla on terveysvalmentajan kanssa. Kun olemme valinneet halutut muutokset, joku antaa minulle vinkkejä muutoksen toteuttamiseen ja pitää minut vastuullisena johdonmukaisuudesta. Kun joudut raportoimaan jollekulle muulle, sinulla on tapana pysyä tavoitteissasi enemmän kuin jos vain teet sen yksin.